Ofte stillede spørgsmål
Her nedenfor kan du finde svar på mange af de ofte stillede spørgsmål, så som har I ladestander til en el-bil? Hvordan indløser jeg mit gavekort? Hvornår må jeg tjekke ind? og meget andet.
Vi håber. du finder svar på dit spørgsmål. Ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Ofte stillede spørgsmål
Hvor og hvornår?
Herunder finder du svar på alt fra, hvornår du kan checke ind på værelset, og hvordan du finder os.
Hvordan finder jeg til Hindsgavl Slot?
Vores centrale beliggenhed midt i Danmark gør det nemt at komme til Hindsgavl Slot – uanset om du kører selv, eller om du tager toget. Følg vejledningen herunder, og kontakt os, hvis du behøver yderligere hjælp.
Med tog
Stå af på Middelfart Station. Herfra er der ca. 3 km til slottet, og du kan enten spadsere op ad Brovejen, til du ser skiltet mod Hindsgavl Slot på venstre hånd, eller tage en taxa. Taxaerne holder typisk foran stationen, og ellers kan du kontakte Middelfart Taxa på telefon 64 41 40 55.
I bil fra Jylland
Kommer du ad motorvejen fra Jylland, er det i mange tilfælde hurtigere at tage afkørsel 59, Fredericia S. For enden af rampen drejer du til venstre og fortsætter, til du rammer et t-kryds. Her drejer du igen til venstre og fortsætter over Den Gamle Lillebæltsbro. Efter et par kilometer vil du på højre hånd se skiltning mod Hindsgavl Slot.
I bil fra Fyn/Sjælland
Kommer du ad motorvejen fra Fyn/Sjælland, kan du tage afkørsel 58a, Middelfart Ø. Følg skiltene mod Middelfart gennem et par rundkørsler. Herfra går det ligeud i adskillige kilometer, indtil du på venstre hånd ser skilte mod Hindsgavl Slot. I nogle tilfælde med tæt trafik i Middelfart vil din GPS muligvis guide dig over Den Nye Lillebæltsbro til Jylland og retur igen til Fyn via Den Gamle Lillebæltsbro.
Hvad tid kan jeg checke ind på mit værelse?
Mandag til søndag: check ind muligt fra kl. 14.00
Har du brug for at checke tidligere ind på dit værelse, er du velkommen til at kontakte os, og så vil vi gøre vores bedste for at imødekomme dit ønske. Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme gebyr.
Hvad tid skal jeg checke ud fra mit værelse?
Mandag til fredag: check ud senest kl. 10.00
Lørdag, søndag og helligdage: check ud senest kl. 11.00
Har du brug for at checke senere ud fra dit værelse, er du velkommen til at kontakte os, og så vil vi gøre vores bedste for at imødekomme dit ønske. Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme gebyr.
Hvornår har receptionen åben?
Vores reception er åben hele døgnet.
Restaurant og forplejning
Læs bl.a. her om hvornår du kan få morgenmad, bordbestilling og åbningstider i restauranten og mulighed for specialkost.
Hvornår serveres der morgenmad?
Du kan nyde din morgenmad alle ugens dage fra kl. 07.00-10.00.
Skal du tidligere afsted er det muligt at få morgenmad to go. Giv os blot besked i receptionen aftenen før inden kl. 20.00.
Ønsker du en mere stille start på dagen i weekenden, anbefaler vi dig at komme mellem kl. 08.00-09.00 eller tidligere.
Det er også muligt, at bestille morgenmad på værelset mod et roomservicegebyr på kr. 75,00. Henvend dig blot i receptionen senest aftenen før inden kl. 20.00.
Hvornår er restauranten åben?
Restaurant Den Hvide Dame har følgende generelle åbningstider:
OBS: Lørdag d. 24. august 2024 er restauranten lukket til aften.
I forbindelse med højtider, helligdage og større arrangementer i huset kan der være undtagelser i forhold til disse åbningstider. Vi anbefaler derfor altid, at du bestiller bord forud.
Jeg har reserveret et ophold med middag inkluderet – skal jeg reservere bord i restauranten?
Nej, der er automatisk reserveret et bord til jer, når jeres ophold inkluderer middag. I er dog altid meget velkomne til at aftale tidspunktet for middagen på forhånd.
Jeg har reserveret en overnatning – skal jeg reservere bord i restauranten?
Indeholder din reservation ikke middag, anbefaler vi altid vores gæster at reservere bord på forhånd.
Restaurant Den Hvide Dame har et begrænset antal pladser, så har I planer om at spise her, vil vi anbefale jer at reservere bord på forhånd, da vi ellers ikke kan garantere ledige pladser.
Har I roomservice?
Ja, det har vi. Det er muligt at bestille roomservice inden for restaurantens åbningstider. Du kan få roomservice-kortet udleveret i receptionen. Bestilling kan ske ved at ringe på nummer 544 direkte fra værelsestelefonen. Roomservicegebyret er kr. 75,00.
Kan der laves specialkost?
Vi tager naturligvis højde for særlige kosthensyn, såsom vegetarer, veganere, forskellige allergener, diabetes og andet.
Kontakt os på forhånd med jeres behov, så vores kokke har mulighed for at tilpasse menuen.
Vores faciliteter
Her får du et overblik, hvad du finder på Hindsgavl Slot bl.a. i forhold til handicapvenlighed og andre muligheder.
Har I elevator?
På slottet findes der ikke elevator, men i vores renoverede avlsbygninger finder du elevator. Vi anbefaler gangbesværede at bo i disse avlsbygningerne.
Er hotellet handicapvenligt?
Både og. Vores renoverede avlsbygninger, Ko- og Svinestalden samt Slotsladen er indrettet med elevator, og er let tilgængelig hvad enten du bruger rollator, kørestol eller elektrisk kørestol.
Selve slottet og hovedbygningen egner sig ikke til kørestolsbrugere, da alle indgange har trapper. Det samme gælder indgangen til receptionen. Med rollator kan man dog fint komme rundt.
Har I handicapvenlige værelser?
Ja, det har vi. Kontakt gerne reception for reservation på mail: hindsgavl@hindsgavl.dk
Har I WiFi på hotellet?
Ja, vi har gratis WiFi til fri afbenyttelse. Det er et åbent WiFi og der skal ikke bruges kode.
Har I fitness?
Vi har ikke fitnessrum på hotellet. Til gengæld findes der masser af løberuter lige udenfor døren. Spørg gerne i receptionen.
Har I spa?
Nej, det har vi ikke. Vi har til gengæld Fyns, ja måske Danmarks, smukkeste udsigt fra vores badebro, som H.C. Andersen skrev i 1843 efter et besøg.
Badebroen ligger for enden af slotsparken, og du har mulighed for at låne badekåbe og tøfler i receptionen til kr. 60,00 for et sæt.
Har I cykler?
Vil du udforske vores smukke, naturrige omgivelser og Middelfart på to hjul, kan du leje cykler hos Middelfart Cykeludlejning.
Middelfart Cykeludlejning tilbyder både almindelige cykler, elcykler og mountainbikes til fornuftige dagspriser (inkl. cykelhjelm). Du kan også leje cykeltrailer og barnesæde.
Cyklerne bliver bragt til Hindsgavl Slot og afhentet igen efterfølgende uden ekstra omkostninger for dig.
Læs mere og book din cykel på Middelfart Cykeludlejnings hjemmeside
Parkering og El-ladestander
Kan jeg oplade min elbil hos jer?
Vi har 14 ladestandere fra E.ON. Du benytter E.ON standerne via din personlige ladebrik eller betaler direkte via deres App. Vi har også 4 ladestandere, hvor du kan oplade via OK App’en. I begge tilfælde skal du have eget ladekabel med.
E.ON og OK App kan hentes både via Google Play og Apple App Store.
Du kan følge status på opladningen via App’en, så du nemt kan se, hvornår din bil er klar igen, så du kan flytte bilen, og give plads til at andre også kan få ny energi.
Er det gratis at parkere hos jer?
Når du besøger Hindsgavl Slot, kan du parkere gratis på vores 200 parkeringspladser tæt på slottet.
Gavekort
Få her et overblik over gavekort, køb, indløsning, gyldighed mm.
Hvordan kan jeg købe et gavekort?
Vores gavekort bestilles og betales online. Vi har både gavekort på beløb og på vores opholdspakker.
Gavekortet kan printes selv eller man kan vælge at få det pakket ind og tilsendt med posten.
Kan jeg indløse mit gavekort online?
Ja, hvis dit gavekort er på et beløb, kan du indløse det online.
Men hvis dit gavekort er på fx et ophold, er det desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt at indløse det online. Kontakt receptionen for booking i dette tilfælde: hindsgavl@hindsgavl.dk
Hvor længe er mit gavekort gyldigt?
For gavekort udstedt af Hindsgavl Slot gælder følgende gyldighed:
- Gavekort på specifikke beløb: Gyldigt i 36 måneder fra udstedelsesdatoen
- Gavekort på oplevelser m.m.: Gyldigt i 12 måneder fra udstedelsesdatoen
Mit gavekort er udløbet, er det muligt at få det forlænget?
Kontakt receptionen på mail: hindsgavl@hindsgavl.dk
Hvilke gavekort kan jeg benytte?
Det er muligt at benytte følgende gavekort på Hindsgavl Slot:
- Hindsgavl Slots egne gavekort – både på beløb og på oplevelser.
- WeekendGavekortet benyttes som et almindeligt betalingskort på vores betalingsterminal.
Blomster
Her kan du se, hvordan vi kan hjælpe med blomster:
Kan I hjælpe med at bestille en buket blomster?
Vi er så heldige, at have vores egen blomsterdekoratør på slottet. Står du derfor og mangler en buket blomster til en oplægsopholder, eller vil du overraske én du holder af, så kan vi hjælpe dig.
Buketterne starter fra kr. 250,00 og skal blot bestilles min. 3 dage før ankomst.
Kontakt receptionen på hindsgavl@hindsgavl.dk for bestilling.
Bekræftelse, betalingsmiddel og annullering
Her kan du se nogle af de ofte stillede spørgsmål vedr. mulighed for rabat, firmaaftaler, annullering og betalingsmetoder.
Jeg har ikke modtaget min bekræftelse – hvad skal jeg gøre?
Kontakt receptionen på mail: hindsgavl@hindsgavl.dk
Hvilke kreditkort tager I imod?
Vi tager imod Dankort, Visa, Mastercard, Eurocard og American Express.
Hvornår skal jeg betale for mit ophold?
Alle reservationer forudbetales ved booking. Ved evt. annullering inden for de gældende frister, refunderes beløbet for bestillingen direkte til købers konto.
Hvordan annullerer jeg mit ophold?
Annulleringsbetingelserne for din reservation kan du til enhver tid finde i din bekræftelse.
Individuelle værelsesreservationer kan annulleres indtil kl. 16.00 dagen før ankomst.
Ved reservation af 10 værelser eller derover gælder andre annulleringsbetingelser som du kan læse her.
Har du reserveret dit værelse online kan du følge linket i din bekræftelse for at annullere. Beløbet refunderes herefter automatisk til det betalingskort, som er benyttet ved reservationen.
Jeg har modtaget en rabatkode til et ophold - hvor indtaster jeg min kode?
Har du modtaget en rabatkode i vores nyhedsbrev, kan du trykke på linket i nyhedsbrevet. Koden er så automatisk indtastet, og du kommer direkte til vores online booking.
Koden kan kun benyttes online.
Får jeg rabat, når jeg reserverer flere værelser samlet?
Alle vores opholdsprodukter er en samlet pakke, som allerede er rabatteret, og vi giver ikke yderligere rabat på disse på nær ved specifikke kampagner.
Vi kan dog varmt anbefale vores fordelsklub. Her får du en velkomstgave på kr. 200,-, når du melder dig ind, og så optjener du bonuspoint ved booking og får 5 % rabat på de fleste ophold og overnatninger. Læs mere og tilmeld dig her.
Du kan også med fordel tilmelde dig vores nyhedsbrev, som udsendes én gang om måneden. Her vil der løbende være rabatter eller forkøbsret på udvalgt produkter. Tilmeld dig nyhedsbrevet her.
Hvordan booker jeg online med firmaaftale?
Du skriver blot jeres firmaaftalekode ind i feltet ”Jeg har en kode”, så trækkes rabatten automatisk. Jeres kode kan findes på jeres virksomheds intranet eller ved at kontakte den kontraktansvarlige hos jer.
Værelser
Find her svar på mange af de ofte stillede spørgsmål vedrørende vores værelser.
Hvor store er værelserne?
Vores værelser varierer i størrelsen. På denne side kan I under hver værelseskategori se størrelse samt placering.
Er det muligt at reservere et specifikt værelse?
Ja, det er dog mod et tillæg på kr. 150,00 i alt pr. ophold. Ønsker I ikke at betale tillægget, er det muligt at ønske et specifikt værelsesnummer, men det kan således ikke garanteres.
Hvilke forskellige typer værelser findes der?
På Hindsgavl Slot råder vi over 120 værelser. Størstedelen af værelserne fremstår i slotsstil, mens de resterende værelser i staldene er indrettet i moderne og enkel stil. Uanset hvilket værelse du vælger, vil du opleve, hvordan historien spiller en stor rolle i indretningen. Du kan se vores forskellige værelsestyper her.
Har I familieværelser?
Ja, det har vi. På følgende værelses typer er det muligt at bo flere end 2 personer:
Superior værelse i Staldene – maks. 4 personer
Junior Suite i Slotsstil – maks. 3 personer
Junior Suite i Svinestalden – maks. 4 personer
I kan læse om vores værelser her.
Bemærk, at opredning er i en ekstra seng/roll away bed, som er bedst egnet til børn op til 15 år.
Hvad er værelserne udstyret med?
På alle vores værelser finder du følgende:
- Strygejern og strygebræt
- Hårtørrer
- Kaffemaskine fra Lavazza (som også kan lave vand til te m.m.)
- Mørklægningsgardiner
- Produkter fra Munkholm
- Håndsæbe
- Hånd- og bodylotion
- Shampoo
- Conditioner
(Disse og andre produkter fra Munkholm kan desuden købes i receptionen)
Er der minibar/køleskab på værelserne?
Værelserne er ikke udstyret med minibar/køleskab (med undtagelse af suiten i Smedemesterhuset).
Du kan købe kolde og varme drikke i Kavalerbaren, som ligger ved siden af receptionen.
Har du brug for at få opbevaret noget på køl, kan du henvende dig i receptionen.
Har værelserne badekar?
Nej. Vores værelser har som udgangspunkt alle brusebad. Dog er der badekar på vores juniorsuiter, med undtagelse af en enkelt. De fleste har endda jacuzzi funktion.
Er der eget bad og toilet på værelset?
Ja, alle vores værelser har eget bad og toilet.
Er det muligt at få en ekstra pude på værelset?
På alle værelser vil der være en ekstra pude i skabet. Skulle du have brug for en pude yderligere, under dit ophold, kan du henvende dig i receptionen. Vi har også allergivenlige dyner og puder til udlån.
Har I allergivenlige værelser?
Vores værelser i kostalden er alle allergivenlige. Ønskes allergivenligt værelse kan det noteres ved reservationen i vores online booking.
Har I allergivenlige dyner og puder?
Ja, det har vi. Skriv det gerne i notefeltet, når I reserverer online, så sørger vi for, at det er klar til jer, når I ankommer.
Er der gulvtæppe på værelserne?
På vores slotsværelser er alle med gulvtæppe, på nær to af vores junior suiter.
Ønsker I værelse uden gulvtæppe anbefaler vi vores staldværelser med flisegulv med gulvvarme, eller vores værelser i Forpagterboligen med trægulv.
Kan man streame på tv’et?
På alle værelser er der indbygget Chromecast i vores tv, så det er muligt at streame fra jeres egne enheder direkte til tv’et på værelset. Du skal blot være forbundet til vores WiFi.
Må jeg tage min hund med?
Hunde er meget velkomne på Hindsgavl Slot på enkelte udvalgte staldværelser af hensyn til andre gæster.
Det er dog ikke tilladt at medbringe hunde i de indendørs områder, hvor der serveres mad, hvilket vil betyde i vores restauranter og i baren samt i Hovedbygningen. Hunde skal altid føres i snor på hotellets område såvel ude som inde.
Tillæg pr. hund
- Første nat: kr. 300,00
- Pr. efterfølgende nat: kr. 200,00
Inden jeres ankomst gør vi værelset klar med:
- Hundetæppe
- Vand- og foderskål
- Legetøjsbamse
- Godbider og prøvepose med hundefoder fra Charlietiptoe.com
Bamsen og evt. overskydende godbider/foder må din hund naturligvis få med hjem.
Kontakt receptionen for at booke et af disse værelser til dig og din hund.
I vores Smedemesterhus, som er beliggende ud mod Hindsgavl Dyrehave, må man ligeledes medbringe hund. Her har I egen indhegnet have og en skøn terrasse, og det er muligt at booke direkte online.
Har I vaskeservice?
Vi tilbyder både vaske- og renseservice.
I receptionen kan du hente en vaskepose samt en liste til udfyldelse.
Posen med tøjet og den udfyldte liste, skal indleveres senest kl. 09.00 i receptionen.
Vasketøj er klar til afhentning i receptionen efter 24 timer og rensetøj efter 48 timer.
Kan jeg bestille en flaske bobler til værelset?
Du kan selvfølgelig altid bestille en flaske vin eller bobler til værelset. Du kan enten tilkøbe det ved bestilling af værelset, se alle vores velkomstpakker her: https://hindsgavl.dk/velkomstpakker. Eller kontakt receptionen på hindgavl@hindsgavl.dk.
Glemte sager
Her kan du se nogle af de ofte stillede spørgsmål vedr. glemte sager.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt/mistet noget under mit besøg?
Hvis du har glemt en genstand under dit ophold på Hindsgavl Slot, bedes du udfylde formularen på nedenstående side: https://hindsgavl.dk/glemte-sager
Øvrigt
Er børn velkomne på hotellet?
Børn er meget velkomne, og på flere af vores værelser er der mulighed for ekstra opredning.
Børn fra 3-12 år kan bo til halv pris på vores ophold med middag inkluderet.
Er der nogle aktiviteter for børn på hotellet?
Det er muligt at låne spil hos os. Om sommeren er der også mulighed for at spille diverse havespil udendørs i Slotsparken.
Slotsparken byder op til mange forskellige lege - kun fantasien sætter grænser.
Ikke langt fra os ligger Naturcenter Hindsgavl, som råder over en god naturlegeplads.